Neomedia Technologies


Αρχική Περιγραφή Εταιρείας.

H Neomedia Technologies είναι εταιρεία που ασχολείται με τη διαχείριση barcodes μέσω κινητών τηλεφώνων. Απευθύνεται αφενός σε ιδιώτες (αφού η βασική εφαρμογή της – Neoreader διατίθεται for free) καταναλωτές, αλλά και σε εταιρείες δημιουργώντας ένα μηχανισμό διασύνδεσης και παρέχοντας αναλυτικά στατιστικά στοιχεία (εφαρμογή Neosphere) real-time. Η τελευταία μάλιστα εφαρμογή (Neosphere) έχει 3 διαφορετικά features: δημιουργία barcode, δημιουργία campaign και link των barcodes σε διαφορετικά media, και τέλος ένα tool που δίνει στατιστικά στοιχεία real time.

Η εφαρμογή που διατίθεται δωρεάν έχει αρκετά εκατομμύρια downloads ενώ η δεύτερη υποστηρίζει γύρω στις 80 χιλιάδες barcodes μεταξύ διαφημιστών και διαφημιζόμενων εταιρειών.

Ανάλυση Τεχνολογίας Barcode

Έστω για παράδειγμα ότι θές να δημιουργήσεις ένα QR BARCODE (Πηγαίνεις στη σελίδα http://qrcode.kaywa.com/ ενώ αναλυτικό βίντεο με τη διαδικασία μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=ECnAhMwBpGQ).

Μπορείς να σκανάρεις τον εαυτό σου: http://www.scanme.com/

Πολλά εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν την τεχνολογία αυτή, η οποία ξεκίνησε κυρίως από τη δυνατότητα που σου δίνει πχ. η google να σκανάρεις ένα αντικείμενο ή φωτογραφία, να το βάζεις στο search της google και αυτή να σου δίνει το αποτέλεσμα. Πράγμα το οποίο είναι καταπληκτικό αν σκεφτείς ότι μπορείς να έχεις μια φωτογραφία αλλά να μη ξέρεις πως θα την βάλεις μέσα σε ένα search ώστε να βρεις πληροφορίες είτε για αυτό που απεικονίζει είτε για αυτό που περιγράφει με λέξεις…. Η εξέλιξη όλου αυτού ήταν τα barcodes που απεικονίζουν την πληροφορία που πλέον θες εσύ να τους δώσεις.

Οι δυνατότητες από κει και πέρα είναι άπειρες.

Φαντάσου ότι ένα προϊόν δίπλα από την τιμή του μπορεί να έχει ένα τέτοιο (qr) ή 2D Barcode το οποίο μπορεί να αποτελεί το Link για τη σελίδα όπου μπορείς να το βρεις για να το αγοράσεις Online (σε καλύτερη τιμή). Το σκανάρεις, βρίσκεις το Link, και το αγοράζεις από όπου και αν είσαι.

Ακόμα και οι κάρτες που βγάζουν πολλά καταστήματα (supermarket) για τους πελάτες τους, ώστε ο τελευταίος να μαζεύει πόντους ανάλογα με τις αγορές που κάνει, οι λεγόμενες loyalty cards, δε θα χρειάζεται να τις κουβαλάς. Υπάρχει application που σου δίνει τη δυνατότητα να τις σκανάρεις, την αποθηκεύεις στο κινητό και την κουβαλάς μαζί σου χωρίς να φοβάσαι να την χάσεις (εκτός και αν χάσεις το κινητό σου..).  Έτσι, πάς στο supermarket, περνάς το κινητό σου από το barcode reader και αυτόματα αναγνωρίζεται η κάρτα σου.

Βέβαια πρωτοπόρος στην τεχνολογία αυτή είναι το RFID.

Αλλά όταν μπορείς να σκανάρεις τον εαυτό σου (βλέπε παραπάνω) γιατί να μην μπορείς να συνδέσεις την πιστωτική ή χρεωστική σου κάρτα, με το barcode που θα πιστοποιεί ότι εσύ είσαι αυτός που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο barcode στο συγκεκριμένο κινητό!! Με αυτό τον τρόπο δεν θα χρειάζεται να κουβαλάς την ταυτότητά σου κάθε φορά που κάνεις αγορές με την πιστωτική σου κάρτα.. όχι φίλε μου. Τα πράματα γίναν πιο απλά για σένα. Θα διαβάζει το barcode reader του καταστήματος το barcode που θα έχεις στο κινητό σου και αυτόματα στην οθόνη του πωλητή θα εμφανίζεται η φάτσα και η ταυτοποίηση θα γίνεται ευκολότερα. Τέλος οι κάρτες (πιστωτικές, κάρτες super market, κάρτες γυμναστηρίου, διαβατήρια, εισιτήρια τρένου – δες πηγές αρ.5).

Η barcode τεχνολογία μου φαίνεται καλύτερη σε αυτά που αναφέρω παραπάνω από την RFID που προκαλεί έντονες αντιδράσεις (βλέπε 666 κλπ κλπ). Δείτε το παρακάτω βίντεο (http://www.youtube.com/watch?v=eob532iEpqk) , το οποίο περιγράφει το μελλοντικό supermarket με βάση το RFID της IBM και σκεφτείτε το ίδιο με barcode. Απλά, θα περνάς το κινητό σου από τα προιόντα, θα χρεώνεται ο λογαριασμός της τράπεζας σου που είναι συνδεδεμένος με το δικό σου barcode και τέλος..ούτε ταμίες, ούτε χαρτιά με αποδείξεις … δεν θα χρειάζεται καν φοροκάρτα. Όλες οι συναλλαγές σου θα αποθηκεύονται ηλεκτρονικά.

Όσον αφορά το QR Barcode, έχει αρχίσει και χρησιμοποιείται ευρύτατα από τις εταιρείες σαν “calls to action”, δηλαδή σκάναρε το  qr barcode, κάνε εγγραφή και κέρδισε έκπτωση σε ορισμένα προϊόντα. Ακόμα και οι ίδιες οι εταιρείες προσπαθούν να βρούν τρόπους για να το χρησιμοποιήσουν. Ίσως γιατί ακόμα και οι ίδιες δε έχουν βρει τη χρησιμότητά του.  Ένα είναι σίγουρο, ότι –κυρίως στην αμερική, σύμφωνα με τις έρευνες- οι καταναλωτές δεν έχουν όρεξη να ανοίξουν τον browser τους, να πληκτρολογήσουν ολόκληρη τη διεύθυνση τους καταστήματος και αφού κλικάρουν καμιά δεκαριά φορές να βρουν το προϊόν που είχαν δεί σε διαφήμιση. Αντίθετα προτιμούν να περάσουν το barcode στο κινητό τους και να βγουν κατευθείαν στο mobile web site της εταιρείας που το πουλάει… όλη η διαδικασία είναι γρηγορότερη.

Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι οι εταιρείες θα πρέπει να φτιάξουν πρώτα mobile web site, όπου θα κατευθύνουν  τους πελάτες τους (σαν αυτή εδώ την εταιρεία που κάνει κάτι τέτοιο – http://qfuse.com/  παρέχοντας συνολικά ολοκληρωμένες υπηρεσίες). Και κάτι ακόμα όσον αφορά στις εταιρείες: αν οι καταναλωτές είναι μεγαλύτερης ηλικίας και δεν έχουν κινητά τηλέφωνα, τότε τα qr barcodes δεν πρόκειται να τους βοηθήσουν διαφημιστικά.

Συμπέρασμα

Σίγουρα η τεχνολογία αυτή μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που σκέφτονται και αγοράζουν οι καταναλωτές και γενικότερα τον τρόπο που γίνεται η αλληλεπίδραση καταναλωτών και προϊόντων. Αλλά μάλλον θα χρειαστεί χρόνος. Γιατί εμπλέκονται πολλοί – διαφορετικοί μεταξύ τους – παράγοντες: τεχνολογία, εταιρείες (ποιες και πότε), καταναλωτές. Για να το θέσω απλοϊκά, σκεφτείτε το χρονικό διάστημα που απαιτήθηκε για τη μετάβαση από τη χρήση του video σε blu-ray. (Κάθε τρίμηνο πάντως τα αποτελέσματα χρήσης τέτοιων τεχνολογιών θα αυξάνονται – δες Πηγές αρ.3).

Επίσης ενθαρρυντικό για τη συγκεκριμένη εταιρεία είναι ότι γίνεται σύγκλιση μεταξύ κατασκευαστών κινητών και εταιρειών που ασχολούνται με barcodes, ώστε όλα τα κινητά να διαβάζουν όλα τα barcodes (δες Πηγές αρ.4).

Ένα ακόμα θετικό στοιχείο είναι ότι προσπαθεί να κατοχυρώσει το δικό της Portfolio – πατέντες (δες Πηγές 6).

Άνθηση θα γνωρίσουν  σίγουρα οι εταιρείες που ασχολούνται με database marketing. Ο συνδυασμός CRM (content relationship management), content management και business intelligence εργαλείων (OLAP), θα κάνουν την εξατομικευμένη διαφήμιση πραγματικότητα. Όλες οι μεγάλες εταιρείες διαφημίζουν τέτοια προιόντα. (http://www-142.ibm.com/software/products/us/en/category/SWQ00?lnk=mprSO-bana)

Όσον αφορά τη μετοχή, το γεγονός (και μόνο αυτό) ότι διαπραγματεύεται σε OTC αυτόματα με κάνει αρνητικό.

ps: Χτες αγόρασα ένα βιβλίο από τον Παπασωτηρίου στην Πανεπιστημίου. Από πίσω είχε ένα qr barcode για να μπω στο site του εκδοτικού οίκου και να δω τα υπόλοιπα βιβλία τους…είχα κατεβάσει και την εφαρμογή Neoreader στο κινητό μου… παρόλ΄ αυτά δεν μπήκα καν… ίσως να είναι και τυχαίο.

Πηγές

  1. United States Securities & Exchange (http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1022701/000114420410026061/v184351_8k.htm)
  2. InvestorsHub – http://investorshub.advfn.com/NeoMedia-Technologies-NEOM-2276/
  3. Neomdia – http://www.neom.com/press/press_releases/neomedia-q2-stats-illustrate-qr-codes-continued-rise
  4. ΟΜΑ – http://www.marketwire.com/press-release/-1681086.htm
  5. Train Tickets – http://mashable.com/2012/07/13/metro-north-tickets-smartphone-app/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Mashable+%28Mashable%29
  6. Neomedia Files Lawsuit – http://www.neom.com/node/637
Advertisements
Ετικέτες: ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: